NL FR

Promoplan: Field Marketing partner
voor grote merken

Promoplan is een field marketing agentschap die promotionele ondersteuning biedt aan merken in verkooppunten over gans België en Luxemburg. Promoplan werd opgericht in 1989 als promotiebureau voor luxe cosmetica merken maar is ondertussen uitgegroeid tot een Premium Field Marketing Agency gespecialiseerd in verschillende sectoren en diensten met hoofdkantoor in Groot-Bijgaarden.

Actief in vier sectoren

  • Cosmetica

  • Food

  • Non-Food

  • DIY

Actief in verschillende retail kanalen

  • Parfumerieën

  • Grootwarenhuizen

  • Drogisterijen

  • (Para)farmacieën

  • Duty Free shops (luchthaven)

  • Speciaalzaken

  • Doe-het-zelf zaken



Totaalpakket aan Field Marketing diensten

Brand activation

Brand activation brengt het merk tot leven op de winkelvloer. Onze promotors geven de potentiele koper de mogelijkheid om het product te testen, voelen, ruiken en ontdekken. Dit doen ze steeds met een grote glimlach en de nodige kennis van het merk. Zo zorgen zij er voor dat het verkoopcijfer op de animatiedag een aanzienlijke boost krijgt.

Sales staff

Wanneer het merk voor een langere periode constante promotionele ondersteuning wenst, dan schakelen we onze ervaren verkopers in. Zij worden getrained op productkennis en verkooptechnieken en fungeren dan als Brand Ambassador of vertegenwoordiger voor één bepaald merk.

Merchandising

Naast het promoten en het verkopen van een product, is het natuurlijk ook belangrijk dat het merk de nodige aandacht krijgt in de rekken. Onze merchandisers zorgen voor een optimatie presentatie van de producten aan de hand van een planogram.

Warehousing & Logistics

Wij hebben verschillende magazijnen met een totale oppervlakte van 4000 m2 opslagruimte. Hier bewaren wij het promotiemateriaal van onze klanten en van hieruit leveren wij het materiaal aan winkelpunten over gans België en Luxemburg.

Field Marketing Agency Promoplan van 1989 tot vandaag

1989

Opgericht focus op cosmetica op de lokale markt

1993

Start van verkoop animaties en promotie activiteiten voor een brede waaier van producten

1995

Start van activiteiten in Duty Free

1999

Start van de merchandising activiteiten

2004

Co-founder van het netwerk Airport Promotion Agencies (APA)

2007

Intrek nieuw gebouw

2012

Start van de logistieke activiteiten

2015

Co-founder van het netwerk European Sales Influence (ESI)

Copyright 2018 - Promoplan - Sitedesign: ozalith.be